Klasy 1-8
Wakacje w szkole
Wyjazdy i wycieczki edukacyjne
W naszej szkole przywiązujemy szczególną uwagę do pracy z uczniem zdolnym i uczniem z trudnościami.
W obu przypadkach kluczowa jest indywidualizacja procesu nauczania.
Działania szkoły w postępowaniu z uczniem zdolnym mają na celu, poprzez tworzenie programów, projektów, prowadzenie interesujących lekcji, wspieranie zdolności i ponadprzeciętnego potencjału dziecka.
Wśród metod i form pracy wykorzystywanych przez naszych nauczycieli znajdują się między innymi:
W przypadku kształcenia uczniów z trudnościami, w tym dzieci z orzeczeniami i opiniami wybór form i metod pracy poprzedzony jest przeprowadzeniem szczegółowej diagnozy umiejętności dziecka, a więc rozpoznaniem jego specyficznych potrzeb i możliwości. Następnie w porozumieniu ze szkolnym metodykiem i psychologiem opracowywany jest odpowiedni system nauczania dla danego dziecka, uwzględniający wskazania zawarte w orzeczeniu lub opinii. Nauczyciele uczący dziecko z trudnościami zobowiązani są do zapoznania się z zaleceniami sporządzonymi przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną oraz z planem terapeutycznym ucznia opracowanym przez szkołę.
Szczególnie ważne we współpracy z tą grupą dzieci jest: